Po úspěšném absolvování budou posluchači rozumět tomu, co jim přinese
zvládnutí profesionální práce
s lidmi, jak to může posunout je samotné i jednotlivé kolegy k větší samostatnosti, zodpovědnosti a
angažovanosti. Naučí se také citlivě pracovat se změnami a vést lidi ve standardních i krizových
podmínkách. Posluchači budou dále chápat a prakticky si vyzkouší, co jim samotným i jejich týmům
přinese, když udělají malé a užitečné změny ve svém komunikačním stylu. Budou mít příležitost
uvědomit si, které komunikační návyky jim jsou a nejsou prospěšné, které chtějí změnit a které
rozvíjet tak, aby pro ně komunikace byla nástrojem nejen k co možná nejlepšímu dorozumění, ale i
porozumění, podpory a budování vztahů v týmu a v komunikaci s pacienty. Zároveň se naučí, jak si
poradit v náročných situacích, předcházet konfliktům, nebo ty již vzniklé řešit a jak jednat
s obtížnými typy lidí.
Po absolvování kurzu budou posluchači znát základní oprávnění a
povinnosti PČR, budou vědět kdy a za
jakých okolností mohou odmítnout podat informace a výslech. Kdy může policejní orgán vstoupit do
veřejných i soukromých prostor nemocnice, jak se chovat jako svědek trestného činu, kdy lze
odmítnout poskytnout informace a výpověď, úloha obhájce v trestním řízení atd. Posluchači budou též
seznámeni s riziky násilných, bombových a výhružných útoků na zaměstnance i instituci. Budou znát
základní charakteristiky a průběh útoku, budou seznámeni se základními taktickými postupy
bezpečnostních složek, poznají základní principy komunikace s útočníkem a sebeobranné aktivity,
představen bude též koncept USB, tedy reakce na útok zbraní.